Theater Online
spacer
spacer
Főoldal TESZT Temesvár Fórum Képügynökség Képeslap
  
spacer
Képgaléria Színházak Portré Hírek Írások Bemutatók Linkek
spacer
Születésnapos: Varga Zsuzsa, Andrádi Zsanett, Varga Klári, Poszet Nándor 2018. május 27., vasárnap
spacer
Egri Gárdonyi Géza Színház
Egri Gárdonyi Géza Színház Stúdiószínpad Agria Összművészeti Fesztivál Quartet Nemzetközi Monodráma Fesztivál Eger Magyar Stúdiószínházi Fesztivál Egri Gárdonyi Géza Színház Tánctagozat
spacer
spacer
spacer
Híreink
Előadások
Műsor
Képgaléria
Írások
Épület
Igazgatóság
Társulat
Egri Gárdonyi Géza Színház
spacer
Arthur Miller
Fordító: Ungvári Tamás
spacer
spacer
Szereposztás
Willy Loman:Szilágyi Tibor
Linda:Saárossy Kinga
Biff:Anger Zsolt
Happy:Nagy András
Bernard:Tűzkő Sándor
A nő:Kalmár Zsuzsa
Charley:Sata Árpád
Ben:Blaskó Balázs
Howard Wagner:Tunyogi Péter
Stanley:Várhelyi Dénes
Miss Forsythe:Varga Lívia
Letta:Dér Gabi
Rendező: Erdoss Pál
Díszlettervező: Kálmán László
Jelmeztervező: Csengey Emőke
Dramaturg: Magyar Fruzsina
Fordító: Ungvári Tamás
Zenei szerkesztő: Szigeti Ágnes
Ügyelő: Rábl Róbert
Súgó: Szecskó Andrea
Rendezőasszisztens: Katona Mária
Bemutató:2002. 10. 18.
Előadás ismertető
A mai néző számára ismerősen cseng Willy Loman, az ügynök neve. Arthur Miller drámája immár klasszikusnak számít, mert nemcsak ko-rának Amerikájába vezet be minket. Az álmodozó, a sikert akár önál-tatással, olykor hazugsággal is hajszoló kisember a mi életünkben is jelen van, örök figura ő. *** „ Jókedvemben született ez a darab. Az első kép, amely felbukkant bennem egy hatalmas fej volt, melynek belsejében csupa ellentmon-dást találtam. Az életben semmisem következik, hanem minden egyidőben és együt-tesen van meg bennünk. Willy Loman sorsa azt példázza, hogy aki megsérti azt a törvényt, amely kimondja, hogy aki csődöt mond az üzleti életben, az csődöt mond a társadalomban és annak nincs többé joga az élethez Ebben a drámában megkíséreltem a szembeszállást ezzel a törvénnyel - a szeretet rendszerével, amely a siker törvényének legeredményesebb ellenlábasa lehet.” Arthur Miller Amikor 1959-ben Magyarországon először mutatták be Arthur Miller Az ügynök halála című drámájt, akkor még távolinak tűnt a magyar közönségnek az egy évtizeddel azelőtt írt mű világa. Ám ma, 2000-ben, ugye, hogy mennyire ismerős a Willy Loman-féle kisember. Ő az az álmodozó, a sikert akár önáltatással, olykor hazugsággal is hajszoló ember, akivel nap mint nap találkozunk, és akivel kapcsolatban válto-zóak az érzéseink: hol megvetjük, hol sajnáljuk, hol szeretjük - de mindenképpen az életünk részének tekintjük. Willy Loman, az ügynök, nagyon örül, amikor hosszú idő után végre újra együtt van a család: két felnőtt fia hazajött végre. Úgy érzi, itt az ideje, hogy fiai véghez vigyék mindazt, ami neki nem sikerült az élet-ben, ők végre sikeres emberek legyenek. A fiúkat azonban nyugtala-nítja apjuk különös viselkedése. Olykor mintha képzelődne, rég meg-halt emberekkel beszélgetne, látszólag összefüggéstelenül beszél. De Linda, a felesége, tudja, hogy férje a csalódásai, kudarcai magyaráza-tát keresi a múltban. A farkastörvények világa tárul elénk, ahogy maga az író fogalmazza meg e világ kegyetlenségét: „Aki csődöt mond az üzleti életben, az csődöt mond a társadalomban, és annak nincs többé joga az élethez.”
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
Főoldal Médiaajánlat Szolgáltatásaink Partnerek Impresszum Linkek
© 2018. - THEATER Online - theater.hu

A Theater Online megjelenését támogatja a