Theater Online
spacer
spacer
Főoldal TESZT Temesvár Fórum Képügynökség Képeslap
  
spacer
Képgaléria Színházak Portré Hírek Írások Bemutatók Linkek
spacer
Születésnapos: Scheer Magda, Tallós Rita, Tóth Zoltán, Falusi Mariann 2018. április 22., vasárnap
spacer
Zsámbéki Színházi Bázis
Zsámbéki Szombatok Nyári Színháza Zsámbéki Haditechnikai Múzeum Y.East Fesztivál
spacer
spacer
spacer
Híreink
Előadások
Műsor
Képgaléria
Írások
Épület
Igazgatóság
Zsámbéki Színházi Bázis
spacer
Madách Imre
Az ember tragédiája
Drámai költemény
A Zsámbéki Színházi Bázis és a Beregszászi Illyés Gyula Magyar Nemzeti Színház bemutatója
spacer
spacer
Képgaléria: Előadás
Szereposztás
Ádám:Varga József
Éva:Vass Magdolna
Lucifer:Trill Zsolt
Helena:Szűcs Nelli
Hippia:Szűcs Nelli
Fáraó:Tóth László
Első demagóg:Tóth László
Luther:Kacsur András
Első udvaronc:Kacsur András
Cigányasszony:Béres Ildikó
Tanítvány:Rácz József
Borbála:Orosz Ibolya
Virágárus lány:Orosz Ibolya
Korcsmáros:Sőtér István
Második udvaronc:Sőtér István
Első polgárlány:Orosz Ibolya
Felügyelő:Kacsur Andrea
Első koldus:Kristán Attila
Sírásó:Kristán Attila Ferenczi Attila
Cassius:Szabó Imre
Therszitész:Ivaskovics Viktor
Cluvia:Gál Natália
Artúr:Ferenczi Attila
Ifjú Éva:Tarpai Viktória
Ifjú Ádám:Krémer Sándor
Rendező: Vidnyánszky Attila
Dramaturg: Kozma András
Bemutató:2008. 06. 26. Bemutató:2008.06.26.
Előadás ismertető
Vidnyánszky Attila tíz évvel ezelőtti Tragédia rendezésének középpontjában Ádám harmadik színben elhangzó, önmagához intézett kérdése áll: „Oh, e zűr között /Hová lesz énem zárt egyénisége, / Mivé leszesz testem, melyben szilárd / Eszköz gyanánt oly dőrén megbizám / Nagy terveimben és nagy vágyaimban? Oh, miért lökém el / Magamtól azt a gondviseletet, / Mit ösztönöm sejtett, de nem becsűlt, / S tudásom óhajt oh de hasztalan.” A mostani előadás kiindulópontja is ez lesz: ábrándozás a paradicsomról, amelyből kiűzettünk, amelyre már csak homályosan emlékszünk. Mi az, amiben mégis eltér a mára felújított beregszászi előadás a korábbitól? A történeti színek sokkal szabadabban kezeltek, a mából látottan szürreális montázsként kerülnek elénk – jelszerűen, szimbólumokon keresztül megfogalmazva. Vagyis nem a mesélésen van a hangsúly, hanem az egész történeti folyamatot, a történeti színeket egyben, nem jelenetekre tagoltan láthatjuk. Sokkal inkább a gesztusok, a metaforák szintjén megszólaltatva, a szövegből pedig úgyszólván csak a legsűrűbb gondolati megfogalmazások maradnak. Mindeközben alapvetően hű az előadás a madáchi történetvezetéshez és szellemiséghez, hiszen azokat a gondolatokat, érzéseket, amelyeket a szerző egy-egy történelmi kor kapcsán megfogalmaz, a rendező nem értelmezte át. Vidnyánszky Attila az eredeti előadás alapötletét (terét) máig érvényesnek érzi: egy villanykörte, amelyet az előadás elején becsavar az Úr egy üres foglalatba, „elkészült a nagymű”, felgyullad a lámpa fénye, és megvilágítja azt a hatalmas tekercset, amelyen rögzítve van, ahol játszódik a történelem. Fényt kap a tekercs, és a játszók tekerni kezdik. A fény bura alatti része a mi kis világunk…
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
Főoldal Médiaajánlat Szolgáltatásaink Partnerek Impresszum Linkek
© 2018. - THEATER Online - theater.hu

A Theater Online megjelenését támogatja a