Theater Online
spacer
spacer
Főoldal TESZT Temesvár Fórum Képügynökség Képeslap
  
spacer
Képgaléria Színházak Portré Hírek Írások Bemutatók Linkek
spacer
Születésnapos: Krisztik Csaba, Tarsoly Krisztina, Kovács Zsolt 2018. július 20., péntek
spacer
Kárpátaljai Megyei Magyar Drámai Színház
Híreink
Előadások
Műsor
Képgaléria
Írások
Igazgatóság

Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja, Kisvárda
Kárpátaljai Megyei Magyar Drámai Színház
spacer
Anton Pavlovics Csehov
Egy előadásban a Leánykérés és A dohányzás ártalmairól darabbal
Fordító: Sík Endre
spacer
spacer
Szereposztás
Jelena Ivanovna Popova, egy földbirtokos özvegye:Szűcs Nelli
Gregorij Sztyepanovics Szmirnov, földbirtokos:Varga József
Luka, Popova öreg lakáj:Trill Zsolt
Rendező: Vidnyánszky Attila
Díszlettervező: Balla Ildikó
Jelmeztervező: Balla Ildikó
Fordító: Sík Endre
Bemutató:1997. 11. 12.
Előadás ismertető

A Medve a szövegmaszkok, a viselkedés és a bensőben lejátszódó folyamatok, illetve a tények ellentétére épül. A bezárkózott özvegyet alakító Szűcs Nelli - aki egyébként is elsőként nyerné el a legtermészetesebb magyar színésznőnek járó díjat - kikacsintás nélkül, oly finoman - bájosan formálja meg a már-már éhező, fiatal özvegyet, hogy mialatt mindenki tudja, sóhajtása, gyásza, egész imázsa hamis, mégis meglepő, amikor a nőiesen bizonytalan, majd sértetten hideg naiva amazonként "teríti le a medvét".
A pálmát mindhárom jelenetben Trill Zsolt viszi el. A huszonéveit taposó ifjú A medvében vénséges lakájt alakít. Lukát, az apa - pótló öreg cselédet egy bölcs bohóc és Firsz színeiből keveri ki. A színháztörténet legjobb színházi clownjaihoz hasonlítható színész jutalomjátéka.
 

„Öten játsszák el Csehov három jelenetét, amelyet szó szerint „keretbe foglalnak”, ugyanis a bemutatkozás – mint családi arcképcsarnok – egy képkeretben történik. Valóban az archetípusok famíliájával találkozunk, amely a mimusjátékokkal, vásári komédiákkal, a commedia dell’artéval, a cirkusz világával áll rokonságban. Ide tartoznak Csehov bohózatai. E műfajok előadásmódja a lehető legkomolyabb, tulajdonképpen a „lélektani realizmus” metódusa, és éppen ezáltal válnak a befejezések csattanóvá, váratlan poénokká.”
Darvay Nagy Adrienne: Criticai Lapok. 1998. 6. szám (június)

spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
Főoldal Médiaajánlat Szolgáltatásaink Partnerek Impresszum Linkek
© 2018. - THEATER Online - theater.hu

A Theater Online megjelenését támogatja a