Theater Online
spacer
spacer
Főoldal TESZT Temesvár Fórum Képügynökség Képeslap
  
spacer
Képgaléria Színházak Portré Hírek Írások Bemutatók Linkek
spacer
Születésnapos: Stief Magda, Halmágyi Sándor, Czvetkó Sándor, Teremi Trixi, Pap Tibor 2018. augusztus 18., szombat
spacer
Madách Színház Stúdió
Madách Színház Tolnay Szalon Madách Színház
spacer
spacer
spacer
Híreink
Előadások
Műsor
Képgaléria
Igazgatóság
Madách Színház Stúdió
spacer
Kurt Weill
Kurt Weil Cabaret
Koncert hét hangra és zongorára
spacer
spacer
Képgaléria: Előadás
Szereposztás
Rendező: Szirtes Tamás
Díszlettervező: Szlávik István
Zenei vezető: Kocsák Tibor
Dramaturg: Springer Márta
Szerkesztő: Galambos Attila
Mozgás: Papp Tímea
Világítástervező: Kiss Zsolt
A rendező munkatársa: Kutschera Éva
Bemutató:2007. 02. 02. Művészetek Palotájában
Előadás ismertető
Kevés zeneszerző volt a XX. században, aki olyan népszerű lett volna, egyszersmind annyira nem ismerik, mint Kurt Weillt. Paradoxon? Míg a Bicska Maxi-balladát vagy a Surabaya Johnnyt világszerte számtalan változatban éneklik és fütyülik, míg a Koldusopera majd´ 80 évvel bemutatása után még mindig sok színház előadásszámának élén áll, Weill zeneszerzői életműve a maga sokrétűségében és teljességében úgyszólván egészen ismeretlen. Weill nemcsak hogy a zenés színház új stílusát teremtette meg, de zenekari és kamaraművei is a 20-as évek avantgárdjának javához tartoznak. A zenés színházzal való kapcsolata először három egyfelvonásos operában realizálódott. Ezt követően az 1927-es Baden-Baden-i Kamarazenei Fesztiválra Weillt is felkérték, hogy komponáljon új művet. Dalciklust szándékozott írni, s megfelelő szöveget keresvén, a kezébe került egy új verseskötet, Bertolt Brecht Házi Imakönyve. Brecht 5 Mahagonny-éneket javasolt megzenésítésre. Az együttműködésből született meg az úgynevezett Kis Mahagonny � az átütő Alabama-song-gal. Két eredeti művészegyéniség a legjobb pillanatban találkozott össze, hogy megújítsák a színház formáit, hogy szakítsanak az akkori klisékkel. Az 1927-es találkozást 3 éves együttmunkálkodás követte, amelyből 6 különböző műfajú alkotás született: 1 song-játék, 2 opera, 1 iskolaopera, 1 tandráma, 1 zenés komédia. Mind a költőnek, mind a zeneszerzőnek sikert hoztak, lépést a népszerűség felé. A siker arra inspirálta a szerzőket, hogy tovább dolgozzanak a darabon, és operává fejlesszék. A Koldusopera 1928-as bemutatóját hatalmas széria követte, a darabot hamarosan tizenöt színház vette át, tizennyolc nyelvre fordították le, legsikeresebb számai hanglemezeken és népszerű kottakiadványokban jelentek meg, végül film készült belőle. A Madách Színház előadása egységes egésznek tekinti Kurt Weill európai és amerikai korszakát és a húszas évek végétől a negyvenes évek közepéig terjedő - Kurt Weill alkotói munkásságának fénykorát jelentő - időszak legszebb darabjait öleli fel. A fentiekből következően az elhangzó dalok nem kronológia alapján követik egymást, hanem tartalmi, hangulati elemeik, műfaji sokszínűségük és a szereplők változatos megjelenése szerint. A Koldusopera, a Happy End, a Mahagonny fanyar humorú, ironikus-kritikus, ugyanakkor érzelemmel teli - Bertolt Brechttel közösen alkotott - dalai közé éppen úgy beleférnek a későbbi, gyönyörű, nálunk eddig kevéssé ismert, Amerikában slágerré vált színpadi dalok, például a Lady in the Dark-ból, az One Touch of Venus-ból, a Knickerbocker Holiday-ből valók, mint az önálló számok. A koncert középpontjában Haumann Péter áll, aki a remek női gárdával körülvéve teremti újjá Kurt Weill gazdag zenei világát.
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
Főoldal Médiaajánlat Szolgáltatásaink Partnerek Impresszum Linkek
© 2018. - THEATER Online - theater.hu

A Theater Online megjelenését támogatja a