Theater Online
spacer
spacer
Főoldal TESZT Temesvár Fórum Képügynökség Képeslap
  
spacer
Képgaléria Színházak Portré Hírek Írások Bemutatók Linkek
spacer
Születésnapos: Róbert Gábor 2017. november 18., szombat
spacer
Kecskeméti Katona József Színház
Kecskeméti Katona József Színház Üzemszínház Szín-Tár Fesztivál Kecskeméti Katona József Színház Kelemen László Kamaraszínház Kecskeméti Ruszt József Stúdió Színház Bajai Nyári Színházi Játékok Kecskemét Országos Zenés Színházi Találkozó Udvarszínház Vándorfesztivál Kecskemét Kecskeméti Színház Erkély
spacer
spacer
spacer
Híreink
Előadások
Műsor
Képgaléria
Írások
Igazgatóság
Társulat
Kecskeméti Katona József Színház
spacer
Molière
Mizantróp ( Az új embergyűlölő )
Komédia
spacer
spacer
Képgaléria: Előadás
Szereposztás
Alceste:Kőszegi Ákos
Philinte:Kedvek Richárd
Célimene:Tóth Ildikó
Oronte:Király Attila
Acaste:Sorbán Csaba
Clitandre:Portik Györffy András
Arsinoé:Csombor Teréz
Éliante:Gidró Katalin
Jean-Baptiste, Alceste tanítványa:Mihály Csaba
Közrendész, bizottsági közalkalmazott:Báhner Péter
Célimène vendégei és udvartartása.
A zongoránál: LÁTÓ RICHÁRD
A hegedűnél: BOGNÁR BRIGITTA
Rendező: Bodolay
Díszlettervező: Székely László
Jelmeztervező: Jánoskúti Márta
Mozgás: Juronics Tamás
Zeneszerző: Weber Kristóf
Súgó: Ba Éva
Ügyelő: Báhner Péter
A rendező munkatársa: Hollós Gábor
Bemutató:2008. 02. 08.
Előadás ismertető
Minél pontosabban vizsgáltam az én Moliere-emet, annál több visszhang jött létre. Úton útfélen olyan reakciókkal, mechanizmusokkal, érintkezési formákkal találkoztam, melyek részletekbe menően hasonlítottak a komédiához. Fölfedeztem, hogy az a parti, amely 1666. június 4-én, a Palais-Royal Színház színpadán kezdődött, még mindig tart, és hogy a vendégek viselkedése csak lényegtelen külsőségekben változott meg. Hogy Moliere polgári író, minden irodalomtörténeti fércműben olvasható. Csakhogy az ilyen tankönyvi mondatok nem érnek semmit; mindent a régiben hagynak, és alig változtatnak valamit Moliere darabjainak kezelését illetően. Ezért voltam annyira meglepődve, amikor szereplőit BMW-jük volánjánál találtam. Megértettem, hogy a cselekmény udvari és feudális elemei csupán álruhát jelentenek; és egyszerre megértettem, mi az, amit szívből utáltam azokban az előadásokban, amelyeket láttam, függetlenül azok minőségétől: A paravánok és a parókák, a burnótszelencék és a csipkezsabók penetráns kópiái az eredetinek, amely soha nem létezhetett, a lusta utókor egyszerű konvenciói. És ezek a mozgódíszletek annál átlátszóbbak, minél lelkiismeretesebben és költségesebben készítették őket. Stúdió- és kellékszaguk van. Ha ilyen szempontok alapján megvizsgáljuk, amit Moliere színpadra visz, akkor az 1666-os maskarák maguktól hullanak le, mint egy terméketlen teher, mint egyszerű bilincs. A szöveggel fellélegzik a fordító, aki most hozzáfoghat, hogy rendet rakjon a holt díszletek közt. Az Embergyűlölő nem kosztümös film. H.M. Enzensberger, az egyik német újrafordító 1978. Velence. B. 1988 (!) óta foglalkozik az Új embergyűlölő gondolatával: ALCESTE A fínom, bátor, kis kultúrlegények! Mindent megírnak, amit épp szabad! Amit rádkentek, azt meg mosd magad! Hiába szólnál: köszönöd, nem kérnél, Pofánröhögnek: régen beleléptél! ARSINOÉ Kit érdekel, most mondja meg, a sajtó?! Médiákokban régen sereghajtó! Unokahúgom mondta. Ezt tanulja. Alceste, maga ezeket fölülmúlja. Pozíció kell! Tessék, gyere, válassz! Mellettem tényleg akármivé válhatsz! Mondjad: mi kell? Döntsél, haladj, tegezz! Ezt összehozni: legfőbb vágyam ez. Fölajánlom. Rendelkezzél velem! ALCESTE Igazán kedves, köszönöm, de: nem. 2007 / 2008 telén.
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
Főoldal Médiaajánlat Szolgáltatásaink Partnerek Impresszum Linkek
© 2017. - THEATER Online - theater.hu

A Theater Online megjelenését támogatja a