Theater Online
spacer
spacer
Főoldal TESZT Temesvár Fórum Képügynökség Képeslap
  
spacer
Képgaléria Színházak Portré Hírek Írások Bemutatók Linkek
spacer
Születésnapos: Nagy Ferenc, Kuna Károly, Blaskó Borbála, Szőke István, Koleszár Bazil Péter, Nyári Oszkár, Lénárt András 2018. július 23., hétfő
spacer
Kolozsvári Állami Magyar Színház
Harag György Emléknapok - Kolozsvári színház Kolozsvári színház Új Stúdió Tranzit-ház Interferenciák Nemzetközi Színházi Fesztivál
spacer
spacer
spacer
Híreink
Előadások
Műsor
Képgaléria
Írások
Épület
Igazgatóság

Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja, Kisvárda
Kolozsvári Állami Magyar Színház
spacer
Visky András
Tanítványok
spacer
spacer
Képgaléria: Előadás
Szereposztás
András:Salat Lehel
Alfeus:Dimény Áron
Bertalan:Orbán Attila
Fülöp:Buzási András
Fülöp:Fogarasi Alpár
Jakab:Laczkó Vass Róbert
János:Bogdán Zsolt
Máté:Molnár Levente
Péter:Galló Ernő
Simon:Sinkó Ferenc
Tádé:Bíró József
Tamás:Hatházi András
Súgó Bálint Zsófi
Rendező: Tompa Gábor
Díszlettervező: Carmencita Brojboiu m.v.
Jelmeztervező: Carmencita Brojboiu m.v.
Koreográfus: Florin Fieroiu m.v.
Zenei összeállítás: Tompa Gábor Florin Fieroiu
Ügyelő: Borsos Levente
Bemutató:2005. 11. 04.
Előadás ismertető
Kitágítva a szentírás terét és idejét, a mű a bibliai üldözők elől menekülő tanítványokat a második világháborús koncentrációs tábor barakkjába menekíti. Ily módon az előadásban az ’50-es, ’60- as évek megfélemlítéssel teli Romániájának légköre rajzolódik ki. A történet három síkon bomlik ki, nemcsak az evangélium és a hatvanas évek romániai valóságának szintjén, hanem az abszurd drámára való rájátszásokén is. Két tanítvány a Godot- ra várva szövegeit alakítja át bohócjelenetekké, hogy ezzel is az Istentől elhagyott világ abszurditását sugallja. A szabadság-hiány szűk, agresszív terében a szereplők a múlt identitás-meghatározó eseményeit újra eljátsszák, mozgásba hozzák, jelen idejűvé teszik, megosztják egymással, olykor kifejezetten a legszélsőségesebbnek mutatkozó eszközök segítségével. Visky András személyiségének, írásainak, belső világának, életfilozófiájának valódi ismerőjeként Tompa Gábor rendkívül egyszerűen követi a szöveg drámai feszültségét, anélkül, hogy nehézkes és fölösleges szimbolikával töltené meg, vagy engedne a folyamatos magyarázkodás kísértésének. Bár e példázatból következhetett volna, nem egy barokkos, hanem egy beavató, élettel és folyamatosan jelentésekkel telített képekből álló előadást rendez. Marina Constantinescu, România literară A Tanítványok lenyűgözően beszél azon hatalmas emberi képességünkről, hogy tűrünk és remélünk, és tűrés és remény által megváltatunk. Szerkezetében látványosan kísért Beckett szelleme, nemcsak Tamás és János megváltásról szóló homíliája által, amelyben a Godot-ra várva egyik jelenete cseng vissza, hanem az előadás teljes, meditatív- metafizikus szellemisége révén, amely végül a dramaturgiai, rendezői és színészi tudás által hús-vér valóságában jeleníti meg a transzcendenciát, a Romániában, vagy bárhol megélt identitás- tragédiát. Iulia Popovici, Observator Cultural Tompa Gábor rendezése árnyaltan láttat kifinomult dolgokat. A cselekményt az érthető és a felfoghatatlan határára helyezve kezdettől fogva kerüli a hatásvadászatot. Önmagában rendezői bravúr, ahogyan Tompa Gábor e tömegpszichózira alapuló gyakorlatot irányítani tudja. A rendező kitűnően ért ahhoz, hogy az alig megérzett igazságokat ne egyéniesítve juttassa kifejezésre, hanem a csoport dinamikájának színházi vizsgálata révén, egy olyan csapatmunkára épülő előadásban, amelyben minden színész kifogástalanul működik. Cristina Rusiecki, Cultura
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
Főoldal Médiaajánlat Szolgáltatásaink Partnerek Impresszum Linkek
© 2018. - THEATER Online - theater.hu

A Theater Online megjelenését támogatja a