Theater Online
spacer
spacer
Főoldal TESZT Temesvár Fórum Képügynökség Képeslap
  
spacer
Képgaléria Színházak Portré Hírek Írások Bemutatók Linkek
spacer
Születésnapos: Szakács Dániel, Lang Rudolf, Horváth Lili, Tóth Sándor, Vajdai Vilmos, Pregitzer Fruzsina 2018. június 18., hétfő
spacer
Zsámbéki Színházi Bázis
Zsámbéki Szombatok Nyári Színháza Zsámbéki Haditechnikai Múzeum Y.East Fesztivál
spacer
spacer
spacer
Híreink
Előadások
Műsor
Képgaléria
Írások
Épület
Igazgatóság
Zsámbéki Színházi Bázis
spacer
Anton Pavlovics Csehov
Három nővér
Tri sestry
Színmű
A Zsámbéki Színházi Bázis és a Beregszászi Illyés Gyula Magyar Nemzeti Színház előadása
spacer
spacer
Képgaléria: Előadás_2009_Zsámbék
Képgaléria: Előadás - Kisvárda
Képgaléria: Előadás
Szereposztás
Prozorov Andrej Szergejevics:Kristán Attila
Natalja Ivanovna:Szűcs Nelli
Olga:Kacsur Andrea
Mása:Orosz Ibolya
Irina:Vass Magdolna
Kuligin Fjodor Iljics, gimnáziumi tanár, Mása férje:Kacsur András
Versinyin Alexandr Ignatyevics, alezredes, tüzérezred parancsnok:Tóth László
Tuzenbach Nikolaj Lvovics, báró, főhadnagy:Ivaskovics Viktor
Szoljonij Vaszilij Vasziljevics, százados:Trill Zsolt
Csebutikin Ivan Romanovics, katonaorvos:Varga József
Fedotyik Alexej Petrovics, zászlós:Rácz József
Rode Vlagyimir Karlovits, zászlós:Szabó Imre
Ferapont, altiszt az elöljáróságon:Sőtér István
Anfissza, öreg dajka:Orosz Melinda
Vándormuzsikus:Katkó Ferenc
Színész:Béres Ildikó Ferenci Attila
Rendező: Vidnyánszky Attila
Díszlettervező: Alexander Belozub
Jelmeztervező: V. Csolti Klára
Bemutató:2003. 08. 15. Zsámbéki Színházi Bázis
Előadás ismertető
HÁROM NŐVÉR A Dáma francziául selypeg, oldalán délceg, tubázó! kadét, akivel elsétál a völgyre nyíló, tágas lejtőn, a távoli színpadig, melyet gyengéd szellőben fodrozódó bíbor-függöny keretez. Ez csak a háttér, mert a játék elöttünk, a sudár fácskák kertjében zajlik, sóvárgó csevegéssel, vendégváró uzsonnával. A tücskök kozmikus sistergésébe monoton dünnyögött orosz szöveg suttog, alkonyodik, nyárvége van, lányok ruhája lebben körbe-körbe: a csehovi hangulat már az első percekben megszületik. A beregszászi társulat fiatalabbjai kapnak teret, legendás szerepekhez mérhetik magukat. Az utánpótlás-csapat fényesen vizsgázik, persze, az tûnik ki igazán, aki alkatilag is közel áll a teremtendő figurához. Kacsur András, kamaszos lénye ellenére, mókásan ütős tudálékos tanárocskaként, Vass Magdolnához nem illik a hevesen sistergő Irina, de nagyszerû játéka legyőzi ezt az ellentmondást, mély átélése, konok egyénisége tragikus vénákat sejtet. Turgenyevi alkat a fájdalmasan szentimentális Orosz Ibolya, pianisszimó létezése a szívszorító katarzis fenséges pillanatait hívja elő. Oleg Sztalcsuk (Trill Zsolt) ősereje szétfeszítette szerepének korlátait, önkéntelenül is főszereplővé avanzsált. Csak azt nehéz elképzelni, hogy egy ilyen telivér embernek hogyan lehetett /a darabban!/ ellenállni... Szûcs Nelly szerelmes lányként példás önfegyelemmel fogta vissza magát, hogy aztán fokról-fokra, ahogy a családban is átveszi a vezetést: leuralja az életet, a színpadot és a nézőteret. A cseles kapzsiság, az elszánt törtetés, a zsigeri gonoszság mégis oly szeretni való, ellenállhatatlan Natasáját állította elénk, amely újabb ragyogó színsugárzó tehetségének bámulatos spektrumában. Vidnyánszky Attila íme, látványosan mutatta be társulatépítő pedagógiáját, de rendezői alkotómunkájának is újabb dimenzióit tárta elénk. A térkezelés, a körülmények adta látvány lehetőségeinek természetes kihasználása, a mozgások ritmusa és intenzitása sajátos erőtérbe helyezi az ismert cselekményt. Mása férje, majd a lihegő Natasa tûnik fel a mélyből emelkedő úton, ahol később a Dadus poroszkál, az urak mulatságra készülődnek, egyszer meg Andrej röpteti, szilajon kiáltozva, álmai sárkányát. A távoli fél-színpadon a gálánskettős alkot élőképet, táncol, pózol, énekel, itt nézhetjük végig a halálos párbajt és ez a függöny gyullad lángra, eszméletlen zenei közegben, gyilkos zörej-háttérrel az első drámai konfliktus csúcspontján. Sokkoló bravúr az akár monológot is megszakító, váratlan világvégi fokozás, olyan, mint Andrej törő-zúzó tombolása, amely aztán a szétvert zongora húrozatának aleotorikus kavics-zenéjébe oldódik. A búcsújelenet kicsavart pantomimje észvesztő tangóra vonaglik, mely szûkített formában idézi a Bánk bán gubajdulínás Utolsó Itélet-tablóját. A tíz éve a „semmiből” alapított kárpátaljai társulat mára az egyik legjelentősebb magyar nyelvű színházi műhellyé vált. Csehov: Három nővér című darabja Vidnyánszky Attila rendezésében a társulat és a Zsámbéki Nyári Színház közös produkciója. Az irodalmilag és színpadilag is a legrejtélyesebbnek tartott Csehov-darabban látszólag nem történik semmi, csak az idő múlása. Mindenki kommentálja önmagát, a másik tetteit, jellemét, múltját, jövőjét. Vidnyánszky értelmezésében „a Három nővér elsősorban az egyszerre elmúló és elmúlni mégsem tudó gyerekkor drámája (..) Egyértelmű jeleket látunk arra, hogy a Prozorov-szalon lakói és vendégei saját gyermekkori (test)emlékezetük (mozgás)partitúrájába zárva léteznek, melyben valóságos életük történései csak afféle mellékszólamként hatnak.” (Pap Gábor) A színház a COMET alapítótagja.
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
Főoldal Médiaajánlat Szolgáltatásaink Partnerek Impresszum Linkek
© 2018. - THEATER Online - theater.hu

A Theater Online megjelenését támogatja a